• صفحه اصلی
  • اخبار
  • تماس با ما
  • 99/11/03
صفحه اصلی
  • معرفی مرکز
    • تاریخچه
    • چشم انداز، رسالت و اهداف
    • اساسنامه
    • محورهای فعالیت
    • اعضای مرکز
    • وابستگی سازمانی دوگانه
  • دکتری تخصصی پژوهشی
    • معرفی دوره
    • دانش آموختگان
  • پسا دکتری
    • معرفی
    • دانش آموخته
  • انتشارات
    • مقالات
      • مقالات 1 تا 50
      • مقالات 51 تا 100
      • مقالات 101 تا 150
      • مقالات 151 تا 200
      • مقالات 201 تا 250
      • مقالات 251 تا 300
      • مقالات 301 تا 350
      • مقالات 351 تا 400
      • مقالات 401 تا 450
      • مقالات 451 تا 500
      • مقالات 501 تا 550
    • ارائه مقاله در کنگره های داخلی
    • ارائه مقاله در کنگره های بین المللی
    • کتب
  • عملکردها
    • تعداد مقالات
    • تعداد استنادات
    • تعداد طرح های پژوهشی
  • طرح پژوهشی
    • ارسال طرح
    • اولویت های پژوهشی
      • شبکه ملی تحقیقات پرستاری
      • دانشگاه علوم پزشکی تهران
    • چکیده طرح ها
      • چکیده طرح 25 - 1
      • چکیده طرح 50 - 26
      • چکیده طرح 75 - 51
      • چکیده طرح 100 - 76
      • چکیده طرح 125 - 101
      • چکیده طرح 150 - 126
  • صفحه اصلی
  • چکیده طرح 107

چکیده طرح 107

مقایسه تاثیر دو نوع ارائه بازخورد شفاهی و کتبی بر کیفیت عملکرد دانشجویان

نویسندگان: معصومه ایمانی پور*، مهسا هزاریان، رضا بیرانوند

چکیده

مقدمه:گرچه ارائه بازخورد تاثیرات اساسی در آموزش و یادگیری دارد، اما نوع و روش ارائه آن می تواند تاثیرات متفاوتی ایجاد کند و در آموزش بالینی، مربیان باید تصمیم بگیرند که کدام یک از انواع بازخورد برای یک دانشجوی خاص موثرتر است. بر این اساس، هدف تحقیق حاضر مقایسه تاثیر دو نوع بازخورد شفاهی و کتبی از بعد بررسی رضایتمندی دانشجویان و نیز بررسی تاثیر آن بر عملکرد ایشان است.

روش: گرچه ارائه بازخورد تاثیرات اساسی در آموزش و یادگیری دارد، اما نوع و روش ارائه آن می¬تواند تاثیرات متفاوتی ایجاد کند و در آموزش بالینی، مربیان باید تصمیم بگیرند که کدام یک از انواع بازخورد برای یک دانشجوی خاص موثرتر است. بر این اساس، هدف تحقیق حاضر مقایسه تاثیر دو نوع بازخود شفاهی و کتبی از بعد بررسی رضایتمندی دانشجویان و نیز بررسی تاثیر آن بر کیفیت عملکرد ایشان است. این پژوهش، یک مطالعه مقطعی مداخله¬ای از نوع نیمه تجربی است. نمونه پژوهش شامل 30 دانشجوی ترم 2 کارشناسی پرستاری (دو گروه 15 نفره) می¬باشد. در هر دو گروه پروسیجرهای پایه پرستاری توسط یک استاد ثابت تدریس شد. در طی چهار جلسه اول، بازخوردشفاهی و در طی چهار جلسه دوم، بازخورد کتبی در مورد عملکرد دانشجویان توسط استاد ارائه شد. در انتهای هر چهار جلسه از پروسیجرهای آموزش داده شده، یک آزمون عملی نهایی از دانشجویان گرفته شد. در هر مرحله، بعد از اتمام آزمون عملی، پرسشنامه های سنجش رضایتمندی توسط دانشجویان تکمیل شد. در نهایت داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSو آزمونهای آماری تجزیه و تحلیل شدند.

یافته ها:میانگین نمره عملکرد دانشجویان در مرحله دریافت بازخورد شفاهی 53/2±7/15 و میانگین نمره دانشجویان در مرحله دریافت بازخورد کتبی 36/2±7/17 بود. مقایسه اختلاف نمرات دو مرحله نشان داد عملکرد دانشجویان در صورت دریافت بازخورد کتبی، بهتر از عملکرد ایشان در مرحله دریافت بازخورد شفاهی بوده و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (P=0/001). ضمنا در این مطالعه رضایتمندی دانشجویان از بازخورد کتبی به طور معنی¬داری بالاتر از رضایتمندی ایشان از بازخورد شفاهی بود (P=0/001).

نتیجه گیری:میانگین نمره عملکرد دانشجویان در مرحله دریافت بازخورد شفاهی 53/2±7/15 و میانگین نمره دانشجویان در مرحله دریافت بازخورد کتبی 36/2±7/17 بود. مقایسه اختلاف نمرات دو مرحله نشان داد عملکرد دانشجویان در صورت دریافت بازخورد کتبی، بهتر از عملکرد ایشان در مرحله دریافت بازخورد شفاهی بوده و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (P=0/001). ضمنا در این مطالعه رضایتمندی دانشجویان از بازخورد کتبی به طور معنی¬داری بالاتر از رضایتمندی ایشان از بازخورد شفاهی بود (P=0/001).

کلمات کلیدی:بازخورد، عملکرد، دانشجوی پرستاری، رضایتمندی

مهلت ارسال طرح های پژوهشی و ثبت در سامانه
<<<<<<<<   مهلت ثبت طرح پژوهشی   >>>>>>>>

<<<<<<<< مهلت ثبت طرح پژوهشی >>>>>>>>

مجله Nursing Practice Today

آرشیو
  • Open Access International Scientific Journal
  • CURRENT ISSUE: Vol 8 No 1 (2021): Winter
  • نمایان شدن مقالات سال 2019 مجله Nursing Practice Today در پایگاه Scopus

<<<<<<<<<<<<< ثبت طرح >>>>>>>>>>>>>

راهنمای ثبت طرح پژوهشی در سامانه پژوهشیار

راهنمای ثبت طرح پژوهشی در سامانه پژوهشیار

تماس با ما

  • تهران، ميدان توحيد، خيابان نصرت شرقي، دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مركز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري و مامايي

  • تلفن : 02161054578 – 02166421685
  • فکس : 02166421685
  • ایمیل : nmcrc@tums.ac.ir

پیوندها

  • مرکز ثبت کارآزمایی بالینی
  • بانک اطلاعات نشریات علوم پزشکی کشور
  • بانک اطلاعات مقالات پزشکی ایران
  • سامانه پایان نامه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور
  • سامانه انتشار نتایج و اخبار پژوهش های سلامت
  • سامانه خبره یاب پژوهش
  • سامانه معرفی مجلات نامعتبر و جعلی

آمار بازدید

  • بازدید این صفحه : 3
  • بازدید امروز : 130
  • کل بازدید : 158824
  • بازدیدکنندگان آنلاين : 3


niafam espritportal